Certificare profesionala Cod NC 5133.1.1.

Descriere ocupatie

Baby sitter-ul este persoana calificata a carei interventie se regaseste in sectorul serviciilor de ingrijire si supraveghere la domiciliu a copilului. Baby sitter-ul are ca beneficiari unul sau mai multi copii. Baby sitter-ul isi desfasoara activitatea in relatie cu copilul si cu familia acestuia si cu alti reprezentanti legali ai copilului.

Baby sitter-ul poate desfasura activitati independente, prin contract direct cu familia copilului/copiilor sau poate fi angajatul unui organism acreditat care desfasoara activitati de ingrijire si supraveghere la domiciliu. Mediul fizic de munca al baby sitter-ului este reprezentat atat de domiciliul copilului si al familiei sale, cat si de exteriorul acestuia, in comunitate. Baby sitter-ul este implicat intr-o relatie de ingrijire, crestere si educatie a copilului/copiilor si este responsabil de implementarea actiunilor si activitatilor prevazute in planificarea realizata impreuna cu parintii copilului/copiilor.

Realizarea sarcinilor de munca presupune cunostinte teoretice si practice de crestere, ingrijire si educatie integrata a copilului. Indeplinirea cerintelor specifice ocupatiei necesita un nivel bun de dezvoltare a abilitatii generale de invatare, competente sociale si civice si cele de exprimare culturala. Exercitarea acestei ocupatii presupune respectarea normelor si valorilor copilului/copiilor si ale familiei/familiilor sale/lor, seriozitate, exigenta, meticulozitate in realizarea sarcinilor, echilibru emotional si o buna capacitate de comunicare.

Baby sitter-ul are obligatia de a sesiza autoritatile competente de incalcarea drepturilor copilului, pentru a limita discriminarea si etichetarea copilului precum si a asigura confidentialitatea datelor personale ale acestuia. Pentru accesul la aceasta ocupatie, persoana trebuie sa aiba competente de nivel de responsabilitate si autonomie minim CEC 4/ CNC 3, in functie de tipul acestora.

Baby sitter-ul se subordoneaza contractual fie parintilor copilului/ copiilor, fie angajatorului. Activitatea profesionala a baby sitter-ului se desfasoara in conformitate cu reglementarile legislative emise de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Ministerul Sanatatii etc.

Competentele profesionale dobandite in urma cursului
  1. Comunicare in limba oficiala
  2. Comunicare in limbi straine
  3. Competente de baza in matematica, stiinta si tehnologie
  4. Competente informative
  5. Competenta de a invata
  6. Competente sociale si civice
  7. Competente antreprenoriale
  8. Competenta de exprimare culturala
  9. Planificarea activitatilor
  10. Mentinerea integritatii si sigurantei beneficiarului
  11. Respectarea drepturilor beneficiarului
  12. Comunicarea cu copilului
  13. Gestionarea actelor si documentelor beneficiarului
  14. Acordarea ingrijilor corporale ale copilului
  15. Asigurarea alimentatiei copilului
  16. Crearea contextului cotidian de stabilitate emotionala
  17. Stimularea dezvoltarii autonomiei personale si sociale a copilului
  18. Sustinerea dezvoltarii integrate a copilului
  19. Dezvoltarea relatiei pozitive cu familia copilului
Documente necesare pentru dosarul de inscriere la evaluare:
  • Copie carte de identitate / buletin
  • Copie certificat de nastere
  • Copie certificat de casatorie (necesar doar in cazul schimbarii numelui in urma casatoriei)
  • Copie act de studii

Vezi modelul de certificat de competente profesionale
Statistici
1673
Numar persoane evaluate
3
Ani de experienta
Vezi galerie foto curs

IN CURAND

Vezi galerie video curs
Video 1Video 2Video 3
IN CURAND
IN CURAND
IN CURAND

 

Clientii nostri spun ca…
M-am inscris la evaluare pentru ocupatia de Formator intrucat predam cursuri de 6 ani de zile si nu aveam un certificat care sa imi ateste competentele. Procesul mi s-a parut foarte eficient si la obiect, iar conditiile au fost deosebite. Recomand tuturor sa apeleze la astfel de servicii!
Ducu Ion-Valeriu Evaluare competente Formator
Am lucrat in strainatate mult timp in domeniul instalatiilor. Am venit in tara si am incercat sa deschid o firma in acest domeniu, insa am avut nevoie de un certificat recunoscut. Am apelat la ASIM pentru ca procesul de evaluare m-a scutit de cateva luni pierdute inutil la cursuri si bani dati in plus.
Citireag Cristinel Cursant Evaluare competente Instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze
Am apelat la serviciile de evaluare pentru calificarea de Patiser deoarece lucram in acest domeniu de multa vreme si nu aveam un certificat de calificare. La inceput m-am temut ca nu voi face fata, insa procesul este orientat mai mult pe practica si pe cunostinte concrete.
Voicu Oana Cursant Evaluare competente Patiser
Reprezint o societate de productie articole textile. Am apelat la evaluarea competentelor pentru ca este o metoda foarte corecta si eficienta de certificare a competentelor angajatilor. Tarifele sunt foarte avantajoase si colaborarea cu ASIM decurge foarte bine.
Oprea Steluta Beneficiar evaluare competente Confectioner asamblor articole din textile
Am lucrat mult in strainatate in domeniul constructiilor. Aveam experienta si am venit la ASIM pentru a obtine un certificat recunoscut national si in Uniunea Europeana pentru Dulgher, tamplar, parchetar. Acesta mi-a fost de foarte mult folos. Apelati cu incredere!
Manolea Petrut-Alexandru Evaluare competente Dulgher, tamplar, parchetar
Am apelat la serviciile de evaluare si certificare in 2013, intrucat aveam nevoie de un certificat recunoscut pentru ocupatia de Inspector de specialitate protectia muncii. Aveam experienta multa in domeniu si cursul ar fi durat prea mult. Pentru mine a fost solutia ideala. Recomand!
Barbu Marian Evaluare competente Inspector de specialitate protectia muncii
Vizualizeaza autorizatie ANC
Vizualizeaza standard ocupational
Cine sunt clientii nostri?