Certificare profesionala Cod NC 4113.2.1.

Descriere ocupatie

Ospatarul (chelnerul) asigura servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate, intr-un local de alimentatie publica. Serveste la cererea consumatorilor preparate culinare, bauturi si alte produse comestibile. Obiectivul minimal pe care-l urmareste este satisfacerea momentana a consumatorului, iar obiectivul maximal este sa-l convinga pe acesta ca, de fiecare data cand va reveni, va avea aceleasi satisfactii. Efectul astfel obtinut se va materializa in planul ridicat al incasarilor, in afluxul consumatorilor. Serviciul propriu-zis consta in primirea clientilor si stabilirea relatiei cu acestia (salutul, pronuntarea numelui clientului, daca este cunoscut, informarea lor sugestiva, verbala si prin lista).

In urma participarii la cursul de lucrator finisor pentru constructii veti acumula urmatoarele cunostinte teoretice:
– Terminologia de specialitate;
– Retete de fabricatie si procese tehnologice;
– Raporturile ierarhice si functionale ale echipei;
– Norme de securitatea si sanatate in munca si PSI specifice activitatii;
– Caracteristicile toxice, inflamabile si explozibile ale materialelor utilizate;
– Masuri de acordare a primului ajutor;
– Norme de igiena si siguranta alimentelor in domeniul alimentatiei publice;
– Modul de curatare si de aranjare a veselei si echipamentelor;
– Tipuri de serviciu (servire la masa, banchete si mese festive);
– Tipuri de mise-en-place;
– Tehnici de executare a aranjamentelor si decoratiunilor florale;
– Modul de intocmire a notelor de plata;
– Modul de prezentare a notei de plata si de incasare a contravalorii acestei;
– Modul de debarasare a obiectelor de inventar folosite;
– Sa prezint continutul listei menu;
– Compozitia si modul de preparare a felurilor de mancare din lista;
– Sa asortez bauturile cu diverse feluri de mancare;
– Tehnici de servire a produselor culinare si a bauturilor;
– Modul de intretinere a suprafetei de servire.

In urma participarii la cursul de lucrator finisor pentru constructii veti deprinde urmatoarele competente practice:
– Sa transmiteti si sa primiti informatii utilizand terminologi specifica;
– Sa efectuati munca in echipa cu sprijinirea si respectarea drepturilor celorlalti colegi;
– Sa aplicati si sa respectati normele SSM si PSI;
– Sa acordati primul ajutor;
– Sa va mentineti sanatatea si igiena personala conform normelor de igiena si a regulamentelor interne;
– Sa mentineti un mediu de lucru sigur pentru clienti si personal;
– Sa aplicati si sa respectati normele de igiena si de siguranta alimentelor;
– Sa efectuati lucrari de curatire a locului de munca, aranjamente si decoratiuni florale;
– Sa verificati si pregatiti mobilierul, echipamentul si obiectele de inventar pentru servire;
– Sa aranjati salonul (mise – en -place);
– Sa intocmiti nota de plata corespunzator comenzii clientului;
– Sa incasati contravaloarea serviciilor oferite;
– Sa debarasati obiectele de inventar;
– Sa rearanjati suprafata de servire;
– Sa intampinati clientii cu politete;
– Sa asistati clientii si faceti recomandari privind formularea comenzii;
– Sa recomandati bautura potrivita felului de mancare comandat;
– Sa intocmiti si sa transmiteti corect si cu promptitudine comanda;
– Sa serviti preparatele culinare conform tehnicilor de servire;
– Sa serviti bauturile alcoolice si nealcoolice la temperatura adecvata sau solicitata de client;
– Sa mentineti permanent suprafata de servire curata, ordonata si fara resturi, deranjand cat mai putin clientii.

Unitati de competenta cheie
  1. Comunicare şi numeraţie
  2. Utilizarea calculatorului şi prelucrarea informaţiei
  3. Comunicare în limba străină
  4. Asigurarea calităţii
  5. Dezvoltare personală
  6. Igiena şi securitatea muncii
  7. Lucrul în echipă
Unitati de competenta generale
  1. Organizarea activităţii unităţilor de alimentaţie şi turism
  2. Promovarea produselor şi serviciilor
  3. Psihologia consumatorului
  4. Evidenţa operativă
Unitati de competenta cheie
  1. Servirea preparatelor
  2. Servirea băuturilor
  3. Alcătuirea meniurilor
  4. Comportament profesional

Documente necesare pentru dosarul de inscriere la evaluare:

  • Copie carte de identitate / buletin
  • Copie certificat de nastere
  • Copie certificat de casatorie (necesar doar in cazul schimbarii numelui in urma casatoriei)
  • Copie act de studii

Vezi modelul de certificat de competente profesionale
Statistici
836
Numar persoane evaluate
7
Ani de experienta
Vezi galerie foto curs
Vezi galerie video curs
Video 1Video 2Video 3
IN CURAND

Clientii nostri spun ca…
M-am inscris la evaluare pentru ocupatia de Formator intrucat predam cursuri de 6 ani de zile si nu aveam un certificat care sa imi ateste competentele. Procesul mi s-a parut foarte eficient si la obiect, iar conditiile au fost deosebite. Recomand tuturor sa apeleze la astfel de servicii!
Ducu Ion-Valeriu Evaluare competente Formator
Am lucrat in strainatate mult timp in domeniul instalatiilor. Am venit in tara si am incercat sa deschid o firma in acest domeniu, insa am avut nevoie de un certificat recunoscut. Am apelat la ASIM pentru ca procesul de evaluare m-a scutit de cateva luni pierdute inutil la cursuri si bani dati in plus.
Citireag Cristinel Cursant Evaluare competente Instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze
Am apelat la serviciile de evaluare pentru calificarea de Patiser deoarece lucram in acest domeniu de multa vreme si nu aveam un certificat de calificare. La inceput m-am temut ca nu voi face fata, insa procesul este orientat mai mult pe practica si pe cunostinte concrete.
Voicu Oana Cursant Evaluare competente Patiser
Reprezint o societate de productie articole textile. Am apelat la evaluarea competentelor pentru ca este o metoda foarte corecta si eficienta de certificare a competentelor angajatilor. Tarifele sunt foarte avantajoase si colaborarea cu ASIM decurge foarte bine.
Oprea Steluta Beneficiar evaluare competente Confectioner asamblor articole din textile
Am lucrat mult in strainatate in domeniul constructiilor. Aveam experienta si am venit la ASIM pentru a obtine un certificat recunoscut national si in Uniunea Europeana pentru Dulgher, tamplar, parchetar. Acesta mi-a fost de foarte mult folos. Apelati cu incredere!
Manolea Petrut-Alexandru Evaluare competente Dulgher, tamplar, parchetar
Am apelat la serviciile de evaluare si certificare in 2013, intrucat aveam nevoie de un certificat recunoscut pentru ocupatia de Inspector de specialitate protectia muncii. Aveam experienta multa in domeniu si cursul ar fi durat prea mult. Pentru mine a fost solutia ideala. Recomand!
Barbu Marian Evaluare competente Inspector de specialitate protectia muncii
Vizualizeaza autorizatie ANC
Vizualizeaza standard ocupational
Cine sunt clientii nostri?