Îngrijitorul la domiciliu este persoana calificată care acordă servicii de îngrijire persoanelor adulte cu autonomie limitată. Serviciile de îngrijire la domiciliu sunt acordate de către îngrijitorul la domiciliu care poate să fie angajat al unei instituţii publice sau al unui furnizor de servicii din mediul privat.
Îngrijitorul la domiciliu acordă îngrijire personală următoarelor categorii de persoane: persoane care sunt în situaţie de risc şi au nevoie urgentă de îngrijiri personale, persoane care au o boală cronică şi au nevoie de îngrijiri, cei care sunt singuri şi, pe lângă o boală cronică fizică, dezvoltă şi o boală mentală. Persoanele cu care îngrijitorul la domiciliu menţine o legătură permanentă sunt: beneficiarul, membrii familiei beneficiarului, membrii echipei pluridisciplinare, personalul instituţiei, colaboratorii externi.
Funcţiile majore pe care le îndeplineşte îngrijitorul la domiciliu sunt: asigurarea îngrijirilor corporale ale persoanei îngrijite, asigurarea alimentaţiei şi a hidratării persoanei îngrijite, supravegherea stării de sănătate a persoanei, asigurarea igienei spaţiului şi a obiectelor auxiliare ale persoanei îngrijite, stimularea şi socializarea persoanei îngrijite, mobilizarea şi transportul persoanei îngrijite.
Alte informaţii relevante: În activitatea sa îngrijitorul la domiciliu respectă drepturile persoanei îngrijite , adică cele înscrise în Constituţia României, Convenţia ONU cu privire la drepturile bolnavilor, legislaţia de protecţie specială, Convenţia Europeană cu Privire la Drepturile Omului. Nu sunt necesare cerinţe minime pentru obţinerea calificării.
Unităţile de competenţe generale
1. Menţinerea integrităţii şi siguranţei beneficiarilor
2. Planificarea activităţilor
3. Comunicarea cu beneficiarul
4. Gestionarea actelor şi documentelor beneficiarului
5. Respectarea Normelor de Securitate şi Sănătate în Muncă şi în domeniul situaţiilor de urgenţă
6. Respectarea drepturilor beneficiarului
Unităţile de competenţe specifice
1 Acordarea de îngrijiri corporale persoanei îngrijite
2 Asigurarea alimentaţiei şi a hidratării persoanei îngrijite
3. Asigurarea igienei spaţiului şi a obiectelor auxiliare ale persoanei îngrijite
4. Stimularea şi socializarea persoanei îngrijite
5. Mobilizarea şi transportul persoanei îngrijite
Documente necesare pentru dosarul de inscriere la evaluare:
- Copie carte de identitate / buletin
- Copie certificat de nastere
- Copie certificat de casatorie (necesar doar in cazul schimbarii numelui in urma casatoriei)
- Copie act de studii
178 Numar persoane evaluate |
3 Ani de experienta |
IN CURAND