Certificare profesionala Cod NC 4113.2.1.

Descriere ocupatie

Calificarea de „Operator introducere, validare şi prelucrare date” este solicitată pe piaţa muncii şi este regăsită în organigramele multor firme.Calificarea “Operator introducere, validare şi prelucrare date” are corespondent: opérateur de saisie de données, data entry operator.

Operatorul introducere, validare şi prelucrare date are atribuţii referitoare la introducerea pe suport electronic a datelor necesare prelucrărilor electronice. În acest scop, el efectuează o serie deactivităţi importante pentru susţinerea procesului de prelucrare electronică a datelor, din care se pot menţiona: – introduce şi validează date pe suport electronic – gestionează suporţii electronici de date – asigură conformitatea datelor introduse cu documentele primare – salvează periodic datelor introduse – restaurează la nevoie datele salvate – recuperează informaţii pentru utilizatori, la cererea acestora – păstrează copiile de siguranţă ale datelor salvate pe suport electronic.

Procesul de lucru în cazul unui operator introducere, validare şi prelucrare date este corespunzătoractivităţilor pe care le desfăşoară şi care sunt descrise în cadrul competenţelor specifice ocupaţiei.

Principalele funcţii îndeplinite sunt următoarele:

  • Gestionarea suporturilor/ dispozitivelor de stocare a datelor/ documentelor
  • Organizarea activităţii proprii
  • Utilizarea echipamentelor periferice
  • Asigurarea securităţii datelor/ documentelor
  • Introducerea şi validarea datelor
  • Prelucrarea datelor
  • Transpunerea datelor pe suport

Ocupaţia implică capabilităţi de comunicare eficientă cu beneficiarii, analiştii, programatorii, ceilalţi specialişti IT, precum şi cu persoanele din structurile ierarhice de conducere ale organizaţiei. De asemenea, trebuie respectate atât standardele de protecţie a mediului şi de securitate şi sănătateîn muncă, a normelor generale de protecţia muncii, precum şi aplicarea procedurilor de calitate, necesare pentru îndeplinirea cu succes a activităţilor.

Unitati de competenta cheie
  1. Comunicare în limba oficială
  2. Comunicare în limbi strainǎ
  3. Competenţe de bază în matematică, ştiinţă, tehnologie
  4. Competenţe informatice
  5. Competenţa de a învăţa
  6. Competenţe sociale şi civice
Unităţi de competenţă generale 
  1. Aplicarea prevederilor legale referitoare la sănătatea și securitatea in munca si in domeniul situatiilor de urgenta
  2. Aplicarea normelor de protecție a mediului
  3. Aplicarea procedurilor de calitate
Unităţi de competenţă specifice 
  1. Gestionarea suporturilor / dispozitivelor de stocare a datelor / documentelor
  2. Organizarea activitatii proprii
  3. Utilizarea echipamentelor periferice
  4. Asigurarea securitatii datelor / documentelor
  5. Introducerea si validarea datelor
  6. Prelucrarea datelorTranspunerea datelor pe suport

Documente necesare pentru dosarul de inscriere la evaluare:

  • Copie carte de identitate / buletin
  • Copie certificat de nastere
  • Copie certificat de casatorie (necesar doar in cazul schimbarii numelui in urma casatoriei)
  • Copie act de studii

Vezi modelul de certificat de competente profesionale
Statistici
1012
Numar persoane evaluate
10
Ani de experienta
Vezi galerie foto curs
Vezi galerie video curs
Video 1Video 2Video 3
IN CURAND
IN CURAND

Clientii nostri spun ca…
M-am inscris la evaluare pentru ocupatia de Formator intrucat predam cursuri de 6 ani de zile si nu aveam un certificat care sa imi ateste competentele. Procesul mi s-a parut foarte eficient si la obiect, iar conditiile au fost deosebite. Recomand tuturor sa apeleze la astfel de servicii!
Ducu Ion-Valeriu Evaluare competente Formator
Am lucrat in strainatate mult timp in domeniul instalatiilor. Am venit in tara si am incercat sa deschid o firma in acest domeniu, insa am avut nevoie de un certificat recunoscut. Am apelat la ASIM pentru ca procesul de evaluare m-a scutit de cateva luni pierdute inutil la cursuri si bani dati in plus.
Citireag Cristinel Cursant Evaluare competente Instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze
Am apelat la serviciile de evaluare pentru calificarea de Patiser deoarece lucram in acest domeniu de multa vreme si nu aveam un certificat de calificare. La inceput m-am temut ca nu voi face fata, insa procesul este orientat mai mult pe practica si pe cunostinte concrete.
Voicu Oana Cursant Evaluare competente Patiser
Reprezint o societate de productie articole textile. Am apelat la evaluarea competentelor pentru ca este o metoda foarte corecta si eficienta de certificare a competentelor angajatilor. Tarifele sunt foarte avantajoase si colaborarea cu ASIM decurge foarte bine.
Oprea Steluta Beneficiar evaluare competente Confectioner asamblor articole din textile
Am lucrat mult in strainatate in domeniul constructiilor. Aveam experienta si am venit la ASIM pentru a obtine un certificat recunoscut national si in Uniunea Europeana pentru Dulgher, tamplar, parchetar. Acesta mi-a fost de foarte mult folos. Apelati cu incredere!
Manolea Petrut-Alexandru Evaluare competente Dulgher, tamplar, parchetar
Am apelat la serviciile de evaluare si certificare in 2013, intrucat aveam nevoie de un certificat recunoscut pentru ocupatia de Inspector de specialitate protectia muncii. Aveam experienta multa in domeniu si cursul ar fi durat prea mult. Pentru mine a fost solutia ideala. Recomand!
Barbu Marian Evaluare competente Inspector de specialitate protectia muncii
Vizualizeaza autorizatie ANC
Vizualizeaza standard ocupational
Cine sunt clientii nostri?