Calificarea de „Operator introducere, validare şi prelucrare date” este solicitată pe piaţa muncii şi este regăsită în organigramele multor firme.Calificarea “Operator introducere, validare şi prelucrare date” are corespondent: opérateur de saisie de données, data entry operator.
Operatorul introducere, validare şi prelucrare date are atribuţii referitoare la introducerea pe suport electronic a datelor necesare prelucrărilor electronice. În acest scop, el efectuează o serie deactivităţi importante pentru susţinerea procesului de prelucrare electronică a datelor, din care se pot menţiona: – introduce şi validează date pe suport electronic – gestionează suporţii electronici de date – asigură conformitatea datelor introduse cu documentele primare – salvează periodic datelor introduse – restaurează la nevoie datele salvate – recuperează informaţii pentru utilizatori, la cererea acestora – păstrează copiile de siguranţă ale datelor salvate pe suport electronic.
Procesul de lucru în cazul unui operator introducere, validare şi prelucrare date este corespunzătoractivităţilor pe care le desfăşoară şi care sunt descrise în cadrul competenţelor specifice ocupaţiei.
Principalele funcţii îndeplinite sunt următoarele:
- Gestionarea suporturilor/ dispozitivelor de stocare a datelor/ documentelor
- Organizarea activităţii proprii
- Utilizarea echipamentelor periferice
- Asigurarea securităţii datelor/ documentelor
- Introducerea şi validarea datelor
- Prelucrarea datelor
- Transpunerea datelor pe suport
Ocupaţia implică capabilităţi de comunicare eficientă cu beneficiarii, analiştii, programatorii, ceilalţi specialişti IT, precum şi cu persoanele din structurile ierarhice de conducere ale organizaţiei. De asemenea, trebuie respectate atât standardele de protecţie a mediului şi de securitate şi sănătateîn muncă, a normelor generale de protecţia muncii, precum şi aplicarea procedurilor de calitate, necesare pentru îndeplinirea cu succes a activităţilor.
- Comunicare în limba oficială
- Comunicare în limbi strainǎ
- Competenţe de bază în matematică, ştiinţă, tehnologie
- Competenţe informatice
- Competenţa de a învăţa
- Competenţe sociale şi civice
- Aplicarea prevederilor legale referitoare la sănătatea și securitatea in munca si in domeniul situatiilor de urgenta
- Aplicarea normelor de protecție a mediului
- Aplicarea procedurilor de calitate
- Gestionarea suporturilor / dispozitivelor de stocare a datelor / documentelor
- Organizarea activitatii proprii
- Utilizarea echipamentelor periferice
- Asigurarea securitatii datelor / documentelor
- Introducerea si validarea datelor
- Prelucrarea datelorTranspunerea datelor pe suport
Documente necesare pentru dosarul de inscriere la evaluare:
- Copie carte de identitate / buletin
- Copie certificat de nastere
- Copie certificat de casatorie (necesar doar in cazul schimbarii numelui in urma casatoriei)
- Copie act de studii
1012 Numar persoane evaluate |
10 Ani de experienta |