Date identificare POSDRU/35/3.2/G/9593 – Solicitant ASOCIATIA DE SPRIJIN A SOMERILOR
Cod SMIS
5805
Titlu
Dezvoltarea competentelor cheie (soft skills) pentru angajatii din regiunea Sud-Muntenia in vederea cresterii productivitatii, mobilitatii si flexibilitatii pe piata muncii
Nr. Inreg contract
45/09.02.2009
Data semnare
09.02.2009
Data incepere
01.04.2009
Data finalizare
31.03.2011
Date despre bugete
Valoare totala proiect
1.501.300 lei
Eligibil proiect
–
Eligibil beneficiar
–
Sprijin beneficiar
–
Rambursare efectiva
–
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
AM POSDRU
Moneda
lei
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general: Cresterea adaptabilitatii angajatilor si a intreprinderilor din regiunea Sud-Muntenia la schimbarile economice generate de globalizare (forta de munca mai bine calificata, forta de munca flexibila, forta de munca constienta de reglementarile europene privind sanatatea si securitatea la locul de munca).
Obiectivul specific: Dezvoltarea competentelor cheie a 400 de angajati din Regiunea Sud-Muntenia prin organizarea de stagii de formare profesionala/campanii de informare si promovare, prin care vor fi dezvoltate urmatoarele competente:
1.Competente de comunicare;
2.Competente de cooperare;
3.Competenta pentru eficienta;
4.Competenta pentru flexibilitate;
5.Competenta pentru organizare si planificare;
6.Competanta pentru rezistenta la stres;
7.Competenta pentru educatia permanenta;
8.Competenta pentru rezolvarea problemelor;
9.Competenta de utilizare a Tehnologiei Informatiei si Comunicatiilor;
10.Competenta in vederea gestionarii resurselor umane;
11.Competenta de comunicare intr-o limba straina;
12.Competenta de analiza si sinteza;
13.Competente referitoare la protectia mediului;
14.Competente referitoare la dezvoltarea durabila si constientizarea problemelor de mediu;
15.Competente referitoare la sanatatea si securitatea muncii;
Locaţia proiectului:
- România
- Regiunea Sud Muntenia;
- Judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Ialomiţa, Giurgiu, Prahova, Teleorman;
Rezultate
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
Perioada: 01.04.2009 – 31.03.2011 | |||||
Activităţi | Rezultate planificate
(Conform contract) |
Rezultate atinse | Procent de realizare |
Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
|
Activitatea 1.Promovarea proiectului | |||||
Activitatea 1.1 Pregatirea materialelor | 3000 pliante
3000 brosuri 1000 postere 7 banner |
3200 pliante
3165 brosuri 1590 postere 7 bannere |
106.66%
105.50% 159.00% 100.00% |
Realizat | |
Activitatea 1.2 Organizarea conferintelor/seminariilor | 12 anunturi presa
12 aparitii TV 30 reclame radio 4 conferinta 1 seminar 6 campanie combatere discriminare la locul de munca, dezvoltare durabila |
27 anunturi presa
12 aparitii TV 44 reclame radio 5 conferinte 1 seminar 15 campanie combatere discriminare la locul de munca, dezvoltare durabila |
283.33%
100.00% 146.66% 125.00% 100.00% 250.00% |
Realizat | |
Activitatea 2.Achizitia si recepția de materiale/consumabile |
|||||
Activitatea 2.1 Intocmire plan achiztitii | 1 plan achizitii | 1 plan achizitii | 100 % | Realizat | |
Activitatea 2.2 Intocmire proceduri de achizitie | Conform necesitatilor si planului de achizitii | Conform necesitatilor si planului de achizitii | 100 % | Realizat | |
Activitatea 2.3 Incheierea contractelor | Coform necesitatilor si planului de achizitii | Coform necesitatilor si planului de achizitii | 100% | Realizat | |
Activitatea 2.4 Receptia materialelor/consumabilelor | Coform necesitatilor si planului de achizitii | Coform necesitatilor si planului de achizitii | 100% | Realizat
|
|
Activitatea 3.Selectarea persoanelor care se încadrează in grupul ținta
|
|||||
Activitatea 3.1 Elaborarea documentelor specifice | Fise consiliere – model
Baza de date |
Fise consiliere – model
Baza de date |
100% | Realizat | |
Activitatea 3.2 Informarea persoanelor din grupul tinta | 400 | 533 | 133.25% | Realizat | |
Activitatea 3.3 Inregistrarea persoanelor din grupul tinta | 400 | 533 | 133.25% | Realizat | |
Activitatea 4.Consilierea, identificarea profilului aptitudinal si identificarea nevoilor specifice, a competentelor persoanelor din grupul ținta.
|
|||||
Activitatea 4.1 Oferirea serviciilor de consiliere | 400 | 533 | 133.25% | Realizat | |
Activitatea 4.2 Identificarea competentelor ce trebuie dezvoltate | 400 | 533 | 133.25% | Realizat | |
Activitatea 4.3 Eliberarea recomandarilor pentru participarea la stagiile de formare orientate pe deavoltarea competentelor | 400 | 533 | 133.25% | Realizat | |
Activitatea 5. Formarea profesionala orientata pe dezvoltarea competentelor – campanii de mediatizare/informare orientate către discriminarea la locul de munca, protecția mediului, dezvoltare durabila
|
|||||
Activitatea 5.1 Procesarea documentelor specifice | 400 | 506 | 126.50% | Realizat | |
Activitatea 5.2 Alcatuirea grupelor de cursanti | 22 cursuri | 22 cursuri | 100.00% | Realizat | |
Activitatea 5.3 Derularea cursurilor de formare | 22 cursuri | 22 cursuri | 100.00% | Realizat | |
Activitatea 6. Atestarea si certificarea competentelor
|
|||||
6.1.Organizarea sesiunilor de examen | Minim 22 | 22 sesiuni | 100.00% | Realizat | |
6.2.Certificarea si atestarea | 400 persoane | 491 persoane | 122.75% | Realizat | |
Activitati finantate
In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:
Activitatea 1.Promovarea proiectului
In cadrul acestei activitati s-a asigurat: vizibilitatea, transparenta si promovarea proiectului in strânsa legătura cu obiectivul specific al proiectului.
S-au organizat conferințe de presa, întâlniri si mese de lucru cu angajatori si salariați din regiunea Sud-Muntenia in vederea conștientizării acestora asupra beneficiilor proiectului.
S-au luat toate masurile pentru respectarea cerințelor „Manualului de identitate Vizuala”.
Activitatea 2.Achizitia si recepția de materiale/consumabile
S-a întocmit procedura de achiziție pentru materialele consumabile necesare implementării proiectului si anume: consumabile birotica (tonner, cerneala), caiete, pixuri, bibliorafturi, materiale diverse de natura obiectelor de inventar (tavite pentru hârtie, suport pentru cataloage), hârtie copiator si hârtie de scris, etc.
A fost lansata procedura de achiziție.
A fost atribuit contractul (contractele) firmei (firmelor) castigatoare .
A fost făcuta recepția materialelor/consumabilelor –in funcție de necesitați.
Activitatea 3.Selectarea persoanelor care se încadrează in grupul ținta
In cadrul acestei activitati, expertii de formare profesionala distribuiți astfel : 1 expert pentru județul Dâmbovița +Argeș, 1 expert pentru județele Prahova+Ialomița+Calarasi si 1 expert pentru județele Teleorman+Giurgiu au selectat grupul ținta al proiectului.
Activitatea 4.Consilierea, identificarea profilului aptitudinal si identificarea nevoilor specifice, a competentelor persoanelor din grupul ținta.
Activitatea a fost asigurata de către 3 experți de formare profesionala distribuiți astfel :1 expert pentru județul Dâmbovița+Argeș, 1 expert pentru județele Prahova+Ialomița+Calarasi si 1 expert pentru județele Teleorman+Giurgiu.
S-au utilizat instrumente specifice activității de consiliere si anume: bilanț de competente, bilanț aptitudinal, interviuri analize SWOT.
S-a identificat, împreuna cu reprezentanții agenților economici (responsabilii de resurse umane) necesarul de competente la nivel de agent economic astfel incat impactul asupra dezvoltării angajaților sa fie reflectat in activitatea curenta a firmei astfel incat si de partea angajatului cat si de partea angajatorului sa existe o capacitate de adaptare crescuta la noile cerințe ale pieței.
Activitatea 5. Formarea profesionala orientata pe dezvoltarea competentelor – campanii de mediatizare/informare orientate către discriminarea la locul de munca, protecția mediului, dezvoltare durabila
S-au derulat stagii de formare profesionala prin care s-a urmărit dezvoltarea competentelor cheie respectiv satisfacerea nevoilor specifice ale persoanelor din grupul ținta.
Activitatea 6.Atestarea si certificarea competentelor
In cadrul acestei activitati s-au certificat si atestat competentele dobândite in cadrul stagiilor de pregătire urmate de către persoanele din grupul ținta.
Modalitatea de atestare a fost făcuta in concordanta cu legislația specifica formarii profesionale a adulților fiecare persoana primind un certificat de absolvire recunoscut.
Activitatea 7. Monitorizarea, evaluarea si diseminarea rezultatelor proiectului.
Monitorizarea a constat in colectarea, analiza si utilizarea sistematica si continua a informațiilor pentru controlul si luarea deciziilor la nivelul managementului de proiect. S-a elaborat un plan pentru monitorizarea „progresului fizic”, al „evoluției financiare” si de asemenea a „calitatii proiectului”.
Evaluarea a fost făcuta prin chestionarea beneficiarilor, monitorizând instrumentele de presa si prin analiza comparativa a rezultatelor propuse cu realizările proiectului.
Diseminarea rezultatelor a fost făcuta in cadrul întâlnirilor cu beneficiarii proiectului prin editarea unor materiale prin care au fost impartasite tuturor celor interesați realizările proiectului.
Asociatia Inapoi la Munca, in calitate de partener 2 in proiect, a participat la implementarea tuturor activitatilor proiectului.