Date identificare: POSDRU/46/5.1/G/9359 – Solicitant ASOCIATIA DE SPRIJIN A SOMERILOR
Cod SMIS
5652
Titlu
Masuri Active integrate pentru persoanele fara loc de munca din Regiunea Sud-Muntenia in vederea cresterii ratei de ocupare si a mobilitatii ocupationale
Nr. Inreg contract
33/09.02.2009
Data semnare
09.02.2009
Data incepere
01.04.2009
Data finalizare
31.03.2011
Date despre bugete
Valoare totala proiect
1.668.100 lei
Eligibil proiect
–
Eligibil beneficiar
–
Sprijin beneficiar
–
Rambursare efectiva
–
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
AM POSDRU
Moneda
lei
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general:
- Cresterea ratei de ocupare si a mobilitatii ocupationale pentru persoanele fara loc de munca din Regiunea Sud-Muntenia prin oferirea serviciilor integrate de masuri active de ocupare.
Obiectivul specific:
- Oferirea de servicii de asistenta personalizata si formare profesionala pentru 500 de persoane in cautare de loc de munca din regiunea Sud-Muntenia.
Pentru indeplinirea obiectivului specific respectiv a obiectivului general, serviciile sunt furnizate astfel:
a.Serviciile de asistenta personalizata sub forma de servicii de consiliere si medierea muncii si anume:
-Servicii de consiliere profesionala pentru 500 de persoane din care 200 de persoane primesc si servicii de medierea muncii.
b.Serviciile de formare profesionala sunt oferite pentru 200 de persoane prin organizarea a 10 cursuri de formare profesionala in urmatoarele meserii in functie de necesitati:
-Lucrator in comert – nivel 1;
-Patiser – nivel 1;
-Brutar – nivel 1;
-Bucatar – nivel 1;
-Macelar – nivel 1;
-Lucrator in prelucrare carne, peste, lapte – nivel 1;
-Finisor in constructii – nivel 1;
-Confectioner imbracaminte – nivel 1;
-Zidar/pietrar tencuitor – nivel 2;
-Fierar betonist montator prefabricate – nivel 2;
-Lacatus constructii metalice si utilaj tehnologic – nivel 2;
-Electrician – nivel 2;
-Frizer, coafor, manichiura, pedichiura – nivel 2;
-Instalator instalatii sanitare si gaze – nivel 2;
-Dulgher , tamplar , parchetar – nivel 2;
-Lacatus mecanic – nivel 2;
-Operator calculator – nivel 2;
-Ospatar(chlener) – nivel 2;
-Confectioner tamplarie din aluminiu si PVC – nivel 2;
Prin serviciile oferite proiectul are pe termen mediu si lung efecte pozitive asupra beneficiarilor directi precum si asupra beneficiarilor indirecti (agenti economici , familiile persoanelor din grupul tinta, comunitatile din care acestia provin).
Proiectul a contribuit la cresterea gradului de ocupare din regiunea Sud Muntenia si a promovat mobilitatea ocupationala in randul persoanelor in cautare de loc de munca, a somerilor si a persoanelor inactive.
Locaţia proiectului:
- România
- Regiunea Sud Muntenia
- Judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Prahova, Ialomiţa, Teleorman
Rezultate
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
Perioada: 01.04.2010 – 31.03.2011 | ||||
Activităţi | Rezultate planificate
(Conform contract) |
Rezultate atinse
|
Procent de realizare | Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
Activitatea 1. Promovarea si mediatizarea proiectului. | ||||
Activitatea 1.1 Pregatirea materialelor. | 3000 pliante
500 postere 1500 brosuri |
3400 pliante
1100 postere 1850 brosuri |
113.33%
220.00% 123.33% |
Realizat |
Activitatea 1.2 Promovarea proiectului. | 4 conferinţa
2 seminarii 30 anunţuri radio |
5 conferinţa
3 seminarii 32 anunţuri radio |
125.00 %
150.00% 106.66% |
Realizat |
Activitatea 2. Achizitia consumabilelor/materialelor |
||||
Activitatea 2.1 Intocmirea documentatiei de achizitie. | 1 plan achizitii | 1 plan achizitii | 100% | Realizat |
Activitatea 2.2 Lansarea procedurii de achizitie. | Proceduri cf. plan achizitii | Proceduri cf. plan achizitii | 100 % | Realizat |
Activitatea 2.3 Atribuirea contractului(contractelor) firmei(firmelor) castigatoare. | Contracte | Contracte | 100% | Realizat |
Activitatea 2.4 Receptia consumabilelor/materialelor – receptia va fi facuta in functie de necesitati. | Materiale/consumabile – in functie de necesitati | Materiale/consumabile – in functie de necesitati | 100% | Realizat |
Activitatea 3.Selectarea grupului tinta, oferirea serviciilor asistenta personalizata. | ||||
Activitatea 3.1 Selectarea grupului tinta. | 500 persoane | 578 persoane | 115.60% | Realizat |
Activitatea 3.2 Oferirea serviciilor de consiliere profesionala. | 500 persoane | 578 persoane | 115.60% | Realizat |
Activitatea 3.3 Oferirea serviciilor de mediere a muncii. | 200 persoane | 208 persoane | 104.00% | Realizat |
Activitatea 4.Oferirea serviciilor de formare profesionala. | ||||
Activitatea 4.1 Constituirea grupelor de cursanti. | 10 grupe | 12 grupe | 120.00% | Realizat |
Activitatea 4.2 Derularea cursurilor de calificare/recalificare. | 10 cursuri | 12 cursuri | 120.00% | realizat |
Activitatea 4.3 Evaluarea cursantilor. | 200 persoane | 266 persoane | 133.00% | Realizat |
Activitatea 5.Monitorizare , diseminarea si evaluarea proiectului | ||||
Activitatea 5.1 Monitorizarea. | Rapoarte + documente specifice | Rapoarte + documente specifice | 100% | Realizat |
Activitatea 5.2 Diseminarea si evaluarea proiectului | Rapoarte + documente specifice | Rapoarte + documente specifice | 100% | Realizat |
Activitati finantate
In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:
Activitatea 1. Promovarea si mediatizarea proiectului.
- Promovarea proiectului a fost facuta prin intermediul a 4 conferinte de presa programate cate doua pentru fiecare an de implementare (in primele 3 luni ale fiecarui an);
- Prin intermediul acestor conferințe de presa au fost oferite informatii despre obiectivul proiectului, actiunile proiectului si stadiul de implementare al acestuia;
- A fost asigurata vizibilitatea, transparenta si promovarea proiectului in strânsa legătura cu obiectivul specific al proiectului, respectându-se „Manualul de Identitate Vizuala”;
- Ca etape fiecare conferinta de presa a avut doua etape:
- Etapa 1. Pregatirea conferintei;
- Etapa 2. Derularea conferintei + analiza.
Activitatea 2. Achizitia consumabilelor/materialelor.
- A fost întocmita procedura de achiziție conform planului;
- A fost lansata procedura de achiziție;
- A fost atribuit contractul (atribuite contractele);
- Recepția a fost făcuta in mai multe etape in functie de necesitati si de stadiul de implementare al proiectului.
Activitatea 3.Selectarea grupului tinta, oferirea serviciilor de asistenta personalizata.
- Au fost selectate si inregistrate persoanele din grupul tinta de catre consilierii profesionali sprijiniti si de responsabilii cu activitatile de formare.
- Au fost completate fisele de inregistrare si au fost prezentate persoanelor serviciile care urmeaza a fi furnizate prin proiect.
- Prin activitatea de consiliere au fost oferite persoanelor din grupul tinta informatii si consultanta in alegerea carierei, schimbarea profesiei si programe de calificare, recalificare sau perfectionare profesionala disponibile.
- Fiecare persoana din grupul tinta a primit urmatoarele servicii:
- Intocmire fisa de consiliere;
- Elaborare profil ocupational – folosind setul de profile ocupationale;
- Elaborare bilant de competente (ocupational);
- Dezvoltare persoanala;
- Consiliere motivationala;
- Fiecarei persoane i s-a intocmit un plan de mediere individual;
- Au fost oferite infromatii despre locurile de munca vacante, cerintele pentru ocuparea acestora (medierea s-a facut electronic precum si fata in fata);
- Au fost organizate doua burse de locuri de munca (o bursa pe an);
Activitatea 4.Oferirea serviciilor de formare profesionala.
- Au fost constituite grupele de cursanti in functie de recomandarile primite in urma activitatii de consiliere;
- Au fost organizate si finalizate 12 cursuri de calificare in meseriile:
- Lucrator in comert,
- Lucrator finisor in constructii,
- Frizer,coafor, manichiurist, pedichiurist,
- Instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze,
- Bucatar,
- Patiser,
- Confectioner asamblor articole din textile,
- Zidar, pietrar, tencuitor.
- Au fost intocmite contractele de formare si alte documente administrative;
- Au fost derulate cursurile de calificare conform legislatiei in vigoare si a nivelului de calificare;
- Fiecare curs pe langa pregatirea de specialitate a continut si urmatoarele module de formare:
- Dezvoltare durabila
- Poluare si protectia mediului
- Sanatate si securitate in munca
- Egalitate de sanse
- Dezvoltare personala
- Consiliere motivationala.
- La finalizarea cursurilor au fost organizate sesiunile de evaluare conform legislatiei in vigoare.
Activitatea 5.Monitorizare , diseminarea si evaluarea proiectului.
- Periodic au fost colectate informații referitoare la implementarea activităților proiectului.
- S-a facut o analiza a realizărilor comparat cu Planul de implementare.
- S-au analizat:
- progresul fizic
- evoluția financiara
- calitatea proiectului
- In funcție de rezultatele obținute in urma comparației au fost stabilite si adoptate masuri la nivelul de management al proiectului, astfel incat activitățile proiectului sa fie derulate in condiții optime si proiectul sa-si atingă obiectivele propuse.
- Periodic s-a facut evaluarea proiectului prin chestionarea beneficiarilor, monitorizând instrumentele de presa si prin analiza comparativa a rezultatelor propuse cu realizările proiectului.
- La finalizarea proiectului a fost făcuta diseminarea rezultatelor in cadrul întâlnirilor cu beneficiarii proiectului prin editarea unor materiale prin care au fost impartasite tuturor celor interesați realizările proiectului.
- Modul de organizare/gestionare a resurselor disponibile ale proiectului:
- Resursele financiare au fost alocate conform bugetului aprobat si a activităților;
Alocarea resurselor umane s-a facut conform activităților specificate.
Asociatia Inapoi la Munca, in calitate de partener 2 in proiect, a participat la implementarea urmatoarelor activitati:
Activitatea 1. Promovarea si mediatizarea proiectului.
Activitatea 3.Selectarea grupului tinta, oferirea serviciilor de asistenta personalizata.
Activitatea 5.Monitorizare , diseminarea si evaluarea proiectului.